2012. január 6., péntek

Sajnálom, sajnálom, sajnálom

Nagyon nagyon eltűntem, de mivel a hétköznapjaimban rendezvényszervezéssel foglalkozom, a november-decemberi időszak szörnyen zsúfolt. Minimum minden második nap volt rendezvényünk a Károlyi-Csekonics Rezidencián, Budapesten, de a végén már naponta:) Nagyon élveztem, hogy pörgött körülöttem az élet és rengeteget tanultam is ezen időszak alatt. Aztán jött a karácsony, amikor Anyu az Úrnő a konyhában, és én csak kuktáskodtam, de azért egy két finom falatot én is készítettem, mint például mézeskalácsot. Mire észbe kaptam viszont már nem volt belőle egyáltalán, de valahogy így néztek ki az enyémek is:) A receptet viszont nem lehetett megenni, így azt megosztom Veletek.
Hozzávalók (kb. 100-120 db közepes méretű formához):
25 dkg méz
10 dkg Ráma margarin
10 dkg porcukor
50 dkg liszt
1 csapott tk. szódabikarbóna
1 ek. mézeskalács fűszerkeverék
1 citrom reszelt héja
1 egész tojás
2 tojássárgája

A díszítéshez:
1 tojásfehérje
15 dkg porcukor

A mézet, a rámát és a cukrot felmelegítem, míg a cukor teljesen elolvad benne, majd kiteszem hűlni az ablakpárkányra - természetesen csak akkor hogyha tél van, de mézeskalácsot inkább ilyenkor szokás sütni:) Összekeverem a lisztet, a szódabikarbónát, a citromhéjat és a mézeskalács fűszerkeveréket is egy tálba és félreteszem. Ha kihűlt a mézes massza, a tojásokat belekeverem, majd a száraz hozzávalókat is és összegyúrom a tésztát. Még kicsit ragadni fog, de nem kell megijedni, mert egy éjszakára a hűtőben kell pihentetni és majd ez idő alatt össze fog állni.
Másnap lisztezett deszkán kinyújtom a tésztát 3 mm vastagságúra, kiszaggatom különféle karácsonyi formákkal , a tetejüket megkenem tojássárgájával és 220°C-on körülbelül 5-10 perc alatt - a sütő teljesítményétől függően - aranybarnára sütöm.
A díszítéshez 1 tojásfehérjét 15 dkg porcukorral kemény masszává verek - ez körülbelül 10-15 percet jelent kézi mixerrel- és neylon zacskóba töltve, a zacsi sarkát kicsit kivágva kidíszítem őket. Nagyon szép mintákat találtam itt, de akkor már késő volt, mert én már mindent kidíszítettem.

Jó étvágyat mindenkinek! Jövőre a saját otthonunkba már készítek majd házikót és karácsonyfát is mézeskalácsról, majd arról is beszámolok:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése