2012. március 31., szombat

Csokitorta 89 éves Nagymamámnak

A héten születésnapok dömpingje volt: Vőlegényem 23 éves lett, Nagymamám pedig 89... ez ám a szép kor :) Az első ünnepelt Ribizlis-tejszínes túrótortát kapott, a második pedig Kávés csokitortát.

Hozzávalók a csokitortához:
A tésztához: 
4 tojás
16 ek. cukor
16 ek. liszt
4 ek. víz
1 cs sütőpor

A krémhez:
2 tojás
20 dkg cukor
4 tk. kakaó
1 dl meleg kávé
2-4 tk. liszt
20 dkg vaj

A krémet már előző este elkészítettem, hogy teljesen ki tudjon hűlni. A tojásokat a cukorral, a kakaóval, a kávéval és a liszttel csomómentesre kevertem, majd folytonos keverés mellett felfőztem. A forró krémbe beletettem a vajat és addig kevertem, míg teljesen sima nem lett és el nem olvadt benne a vaj. Amikor kihűlt hűtőbe tettem, majd reggel habosra kevertem.
A piskótához a tojások sárgáját kikevertem a cukorral és a vízzel, majd hozzáadagoltam a sütőporral elkevert lisztet. A tojások fehérjét kemény habbá vertem és ezt óvatosan a masszához adtam. Kör alakú tortaformában 200 °C-on 10 percig sütöttem, majd lejjebb vettem a hőfokot 160-170°C-ra és még így sütöttem 20-30 percig. Amikor készen volt, hagytam a sütőben hűlni 5 percig, majd a formából kivéve teljesen kihűtöttem. A piskótát három lapba vágtam és megtöltöttem a krémmel, majd kívülről is befedtem vele. A tetejét megszórtam pörkölt, darált mogyoróval. 

Boldog születésnapot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése