2013. március 6., szerda

Sajtos, aszaltparadicsomos omlett

A héten a vegetáriánus ebédek tekintetében nem voltam túl kreatív: saláta, rakott zöldborsó és sajtszószos tészta készült. A rakott zöldborsót sem fotóztam le, de az alábbiakból csináltam, amiből ketten kétszer vittünk ebédre, tehát 4 adag jött ki belőle.
- 50 dkg zöldborsó vegetás vízben megfőzve
- 25 dkg rizs sós vízben megfőzve
- fél fej vöröshagyma apróra kockázva
- 25 dkg darált hús az aprított hagymával lepirítva
- 2 főtt tojás felszeletelve
- tejföl a tetejére
- reszelt sajt

Egy hőálló tálba rétegeztem a hozzávalókat, de mivel én ugyebár nem eszem húst a rétegek úgy alakultak, hogy zöldborsó-rizs-felére a hús fele, a másik felére egy tojás, majd rizs hús és tojás, a tetejére pedig ismét zöldborsó, bőségesen tejföl és reszelt sajt. 10-15 perc alatt 180°-on összesütöttem.

Na de most jöjjön a vacsora, mert már egy kicsit extrára vágytunk.

Hozzávalók:
fejenként 2 tojás
minél többféle sajtból 5-5 dkg én márványsajtot, fetát és trappsitát használtam
5-6 szem aszalt paradicsom

A tojásokat egy kis vegetával felverem, és a teflonba öntöm. Amikor már a tetejánek a széle is kezd pirulni részórom a felkockázott sajtokat és az aszaltparadicsomot, majd félbehajtom az omlettet. Megnyomkodom és addig sütöm, amíg a teteje sem lesz már lágy. 

A hétvégén készített kenyérrel tálaltam, valamint salátával.


2 megjegyzés: