2013. november 25., hétfő

Spenótos-ricottás napraforgó

Ezt a receptet múlt héten találtam, de először csak spanyolul, viszont egy kedves kolléganőm átküldte nekem magyarul is. Ma volt Nagyikám névnapja, így gondoltam, hogy ez remek vacsora lesz számára, és ráadásul főleg spenótból áll, így az eheti spenót adagomat is kipipálhatom vele.
Annyit azért hozzátennék a recepthez, hogy maradt töltelékem és tésztám is a napraforgómon kívül, így ezekből még kisebb batyukat készítettem, de így legalább a holnapi ebédem is elkészült:)

Hozzávalók:


1 csomag friss leveles tészta
35 dkg spenót
35 dkg ricotta
10 dkg reszelt parmezán sajt
1 tojás
bors
zsemlemorzsa

Kiengedem a spenótot, és a leveles tésztát is kiveszem a hűtőből. A spenótot felforralom, és 10 percig főzöm, majd teljesen kihűtöm. Hozzáadom a ricottát, a reszelt parmezán sajtot, a tojást, sózom, borsozom, és kb. 1 evőkanál zsemlemorzsát keverek hozzá.

Előmelegítem 180-ra a sütőt, majd a tésztát ketté osztom és mindkettőt kör alakúra nyújtom. Az elsőt ráhelyezem a tepsire, majd ráhalmozom a tölteléket úgy, hogy középen legyen egy halom és körben egy sávban a széle mellett. 

Ráhelyezem a másik lapot, a szélén rányomkodom, majd a közepébe teszek egy kör alakú tálkát, vagy bögrét, és késsel 2-3 ujjnyi távolságra bevagdosom és elforgatom őket. 



 Ha kész 30 perc alatt készre sütöm. Tejföllel tálalom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése