2013. december 12., csütörtök

Sajtos-baconos csirke

Kicsit lemaradtam a blogolással, mert elindult az adventi és a karácsonyi készülődés, a munkahelyen is számos feladat akadt és a suliban is itt van a vizsgaidőszak, így kicsit összegyűltek a fejem felett a felhők, és estére már nagyon elfáradok, de azért készül egy két finomság ilyenkor is.

Ez az étel pedig az ünnepi asztalon is megállja a helyét, és előre el lehet készíteni, így mikor a vendégek megérkeznek, elegendő akkor bekapcsolni a sütőt és fél óra alatt meg is sül a finom, illatos csirkemell, melyet krumplipürével, zöldségkörettel vagy rizzsel tálalhatunk attól függően, hogy ki mit szeret.


Hozzávalók:
30 dkg csirkemell
10 dkg bacon
10 dkg sajt
1 tojás
só, bors
6 kisebb méretű krumpli
1 ek. ráma
tej ízlés szerint

A csirkemellet felszeletem, kicsit kiklopfolom, sózom, borsozom. Előmelegítem a sütőt 180°-ra. Egy tűzálló tálat kibélelek baconnel úgy, hogy a szeletek kicsit fedjék egymást. Felverem a tojást, belemártom a csirkemelleket, majd megforgatom a reszelt sajtban és a baconnel bélelt tálba fektetem őket, majd mikor az utolsó szeletet is a tálba helyeztem, a lelógó bacont visszahajtom a tetejükre és mehet is a sütőbe 30 percre.
A krumplit meghámozom, felkockázom és sós vízben felteszem főni. Ha megpuhult (forrástól számított kb. 10-15 perc) összetöröm, ízlés szerint sózom, majd a vajjal és a tejjel pürésítem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése