2014. augusztus 25., hétfő

Rizottó ahogy én szeretem

Ma egyedül voltam itthon, ami remek alkalom a főzésre. :) Tudtam, hogy a kamrában lévő árpagyöngyből akarok alkotni valamit, de az ötlet nem volt meg, hogy pontosan milyen rizottó legyen. Keresgéltem recepteket, de mindegyikhez olyan összetevők kellettek, amik nem voltak itthon, és nem volt kedvem elindulni Emmával a boltba, így körülnéztem a hűtőben, és főztem abból, amit találtam. Viszont olyan nagy adagra sikerült, hogy ebből még holnap is ebédelünk, szerintem hat-nyolc fő bőségesen jól lakhat belőle.

Hozzávalók:
50 dkg árpagyöngy
2 nagyobb sárgarépa
1 zöldpaprika
4 szárított paradicsom
1 konzerv kukorica
egy marék aprított bazsalikom
egy marék aprított petrezselyem
1 golyó mozzarella
20 dkg bacon
só, bors
2 gerezd fokhagyma


Az árpát beáztatom annyi vízbe amennyi épp ellepi és két óráig pihenni hagyom, hogy megszívja magát. A répát, a paprikát és a szárított paradicsomot apró kockákra vágom és kevés olajon megforgatom. Belekeverem az árpát, felöntöm annyi vízzel, amennyi ellepi, és addig főzöm, ameddig elfövi a vizét. A bacont felcsíkozom és megpirítom egy serpenyőben. Hozzákeverem a zöldfűszerekkel együtt az árpához, jól átforgatom, fűszerezem, majd megszórom a reszelt mozzarellával, ami szépen ráolvad. Reszelt sajttal tálalom.

Tipp: Ha nem frissen fogyasztjuk, hanem a maradékot csak másnap, akkor érdemes valamilyen szószt csinálni rá, hogy ne legyen száraz. Én például egy tubusos sajtból, kevés tejszínből és reszelt sajtból, valamint fűszerekből készítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése