2014. szeptember 28., vasárnap

Rizottó

Elkezdtük nézni A konyhafőnök című műsort, ahol nagyon gyakran készítenek rizottót. Már régóta szeretnék én is jót készíteni, itt is készítettem már, de férjem szerint azok nem voltak elég "ragacsosak". Pénteken a SÉF mutatta be, hogyan kell elkészíteni a jó rizottót, így ezt szombaton igyekeztünk is gyorsan prezentálni. A főzés ugyan úgy indult, hogy én készítem, de férjem szépen lassan átvette a fakanalat, így ez végül az ő főztje lett, és nagyon finomra sikerült. :)

Hozzávalók 3-4 adaghoz:
1 hagyma
2 gerezd fokhagyma
30 dkg rizs
7-8 dl alaplé (mi erőlevest főztünk)
1 dl fehérbor
7 dkg reszelt, pikáns sajt (mi ementáliból készítettük)
só, bors
petrezselyem



Kevés olajon megdinsztelem a felapríott hagymát. Amikor üvegesre puhult, hozzáadom az áttört fokhagymát és még pár percig pirítom. Belekeverem a rizst és kicsit megpirítom, majd felöntöm a borral és megvárom, amíg elpárolog, hogy az alkoholtartalma eltűnjön, csak az íze maradjon az ételben. Ekkor elkezdem merőkanalanként hozzáadni az alaplevet. Elsőre lehet több kanállal is, de csak annyit, hogy ne lepje el a rizst, és ahogy fő, folyamatosan adagolom hozzá. Amikor már majdnem kész, belekeverem a reszelt sajtot, sózom, borsozom ízlés szerint, majd a végén aprított petrezselyemmel megszórom.Nekem ez így önmagában is elegendő lett volna, de férjem kedvéért sütöttünk hozzá egy kevés halat is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése