2014. október 11., szombat

Almás rácsos pite

Ezt a receptet eddig meggyel készítettem, és úgy mindig nagy sikert aratott, de mivel most rengeteg almám van, valami almás süteményt szerettem volna készíteni, így átalakítottam, és ez lett belőle.

Hozzávalók egy kb. 30*35 cm-es tepsihez:
1 tojás
2 ek. tejföl
12 dkg porcukor
25 dkg margarin
fél cs. sütőpor
50 dkg liszt (én fele durum, fele süteménylisztből készítettem)
töltelék:
2 cs. vaníliás pudingpor
2 dl víz
50 dkg alma (hámozva, magozva mérve)
10 dkg cukor (én nádcukrot használtam)
fahéj ízlés szerint
1 tojás a kenéshez


A tészta hozzávalóit összegyúrom, nem kell megijedni, mint minden ilyen jellegű tészta, ez is eleinte úgy tűnhet, hogy sosem áll össze, de higgyétek el, össze fog :) Amikor kész beteszem a hűtőbe pihenni, amíg elkészítem a tölteléket.
A pudingporokat feloldom a vízben, hozzáadom a cukrot és a megtisztított almákat, amiket negyedekre vágtam, majd felszeleteltem. Felforralom az egészet és krémet főzök belőle. Előmelegítem a sütőt 180°-ra, légkeverésesen.
A tésztát kiveszem a hűtőből, ketté osztom úgy, hogy az egyik fele kicsit nagyobb legyen, ez lesz a sütemény alja. Kinyújtom kb. 2 cm vastagra, majd a sütőpapírral bélelt tepsibe helyezem. Rákanalazom a krémet, és eloszlatom rajta, megszórom fahéjjal, majd kinyújtom a tészta másik felét is, amit felcsíkozok és berácsozom vele a süteményt. Megkenem a felvert tojással, majd 30-40 perc alatt készre sütöm.Amikor kihűlt meghintem porcukorral és felszeletelem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése