2014. október 22., szerda

Szalalkális pogácsa

Ezt a receptet Édesanyám kapta egy barátnőjétől, náluk ebből mindig van kint az asztalon. Erre kérdeztem én: minden másnap van ideje frisset sütni? Mert a pogácsa ugye úgy jó, de nem, ezt nem kell, ebből egyszer süt az ember egy nagyobb adagot, és az akár egy hétig is eláll. Viszont egy tipp: rúdként egyszerűbb is elkészíteni és szerintem jobban is esik, én legközelebb újra úgy csinálom, és eredetileg is úgy van a recept.

Hozzávalók:
50 dkg liszt
1 ek. só
1 cs. szalalkáli
1 tojás
25 dkg margarin
17,5 dkg tejföl
15 dkg reszelt sajt


A lisztet, a sót, a szalalkálit és a margarint elmorzsolom,hozzáadom a tojás sárgáját, valamint a tejfölt és tésztává gyúrom, fél órát pihentetem. Jó vékonyra kinyújtom, mert a szalalkáli miatt még nőni fognak sütés közben, kiszaggatom, megkenem a felvert tojásfehérjével és megszórom reszelt sajttal, majd 200°-on aranybarnára sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése