2014. november 11., kedd

Fóliában párolt pisztráng zöldségekkel és vajmártással 2/2.

Tudom, kicsit nagy volt a szünet a "Mautner kontra Széll" szériámban, de becsülettel végigfőzöm mindegyik ételt, csak kicsit lassabban, mivel ezeket hétvégente tudom csak elkészíteni (bár ezen a héten ez máshogy lesz) és azok mostanában zsúfoltak voltak. Most vacsorára a második hétről készítettem el Széll Tamás receptjét. A hozzávalókat ismét két pisztrángra vonatkoztatva írtam le, és egy kicsit mérsékeltem a vaj mennyiségét az előző esetből okulva.

Hozzávalók 2 főre:
2 db pisztráng
20 dkg vaj
2 nagyobb méretű sárgarépa
kb. 30 cm póréhagyma
egy kisebb darabka zeller (15 dkg)
1 csokor petrezselyem
1 citrom
2 dl + 2 ek. félédes fehérbor
1 dl víz
1,5 dl főzőtejszín
1/4-es fej vöröhagyma
só, bors
2 csipet tárkony


Először felkockázom a vajat és a 2/3-adát a mélyhűtőbe teszem. A zöldségeket vékony csíkokra vágom. Felforrósítok egy serpenyőt, beledobok 3 kocka vajat, megvárom amíg elolvad és beleteszem a zöldségeket majd néhány percig pirítom őket. Letépek két nagy darab alufóliát, melyen elosztom a zöldségeket. A halakat megmosom, kívül-belül papírtörlővel megtörlöm, és megsózom. A halak hasába beleteszem a petrezselyem felét, majd ráfektetem a zöldségekre. Mindkét halra ráteszek 3-4 kocka vajat, megcsöpögtetem őket citrommal és rálocsolok mindkettőre 1-1 evőkanál bort. A fóliákat ráhajtom a halra és mindhárom nyitott oldalát nagyon alaposan behajtom, hogy sehol se szökhessen ki a levegő, majs 15 perc alatt 200°-on megpárolom a sütőben.
Amíg a hal sül, elkészítem a borredukciót. Egy lábasba öntöm a 2 dl bort és a vizet, sózom, borsozom, beleszórom a tárkonyt, beledobok 4 karika héjas citromot és a felaprított hagymát, majd addig forralom amíg 2-3 evőkanálnyira sűrűsödik össze. Ekkor leszűröm, elkeverem benne a tejszínt, sózom, belecsöpögtetek egy kevés citromot és félreteszem. A halakat kiveszem a sütőből és még 10 percig pihentetem, hogy ne jöjjön ki belőle a gőz, hanem lecsapódjon. Addig felaprítom a petrezselymet és előkészítem a citrom levét. Kibontom a halakat, a zöldségeket tányérra szedem, rá a petrezselyemtől megszabadított hal, majd még egy kevés zöldség. Ami a fóliában maradt lé, beleöntöm a tejszínes borba és összeturmixolom annyi fagyasztott vajjal, hogy habos-krémes állagú szószt kapjak. Rákanalazom a halra és az egészet megszórom az aprított petrezselyemmel.

A két halas fogás közül, nálunk ez nyert, úgyhogy eddig az állás 1-1 :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése