2014. december 18., csütörtök

Burgundi sertéskaraj pirított laskagombával 9/1.

Egy ekkora fogást ismét vendégséges ételnek szántam, így most hétvégén készítettem el, amikor egy nagyon kedves barátnőm látogatott hozzánk. Az értékelés egyöntetű volt: mennyei :) A francia, a blogomnak ötletet adó filmben is szerepet kapó boeuf bourguignon-t már terveztem elkészíteni korábban is, ez annak az előszobája, mert az ízvilág hasonló, csak sertéshússal készült nem marhával, na de majd legközelebb :)
Mivel nem vagyunk nagy gombabarátok, ezért a gomba mennyiségét néhol csökkentettem :)

Hozzávalók:
1 kg sertéskaraj egészben
olívaolaj
só, bors
15 dkg kockázott húsos szalonna
3 gerezd szeletelt fokhagyma
1 nagy fej vöröshagyma vékonyra szelve
2 répa felkockázva
3 szár zeller felkarikázva
2 nagy tk. sűrített paradicsom
2 babérlevél
2 szál kakukkfű
fél üveg száraz vörösbor
0,5 l alaplé
25 dkg csiperke gomba
1 tk. vaj és 1 tk liszt keveréke
10 dkg laskagomba


A sütőt 160°-ra előmelegítem. A karajt megmosom, leitatom róla a nedvességet, sózom, borsozom, majd kevés olívaolajon minden oldalát körbepirítom. Félreteszem egy tányérra és a serpenyőben zsírjára sütöm a szalonnát. Hozzáadom a hagymát és a fokhagymát, majd ezt megdinsztelem. amikor megpuhult hozzáadom a zellert és a répát és aranyszínűre pirítom. Belekeverem a sűrített paradicsomot, amivel egy kicsit karamellizálom. Hozzáadom a babérlevelet és a kakukkfüvet, majd felöntöm a borral és magas hőfokon elfőzöm az alkoholtartalmát (kb. 3-5 perc). Ekkor felöntöm az alaplével és az egészet egy hőálló edénybe öntöm. Beleültetem a húst, alufóliával lefedem és 1 óráig sütöm. A gombákat megtisztítom, feldarabolom. A csiperkegombát 1 óra után hozzáadom a húshoz, ekkor már nem fedem el, és további fél óráig sütöm. Kevés olívaolajon megpirítom a laskagombát, borsozom, de csak a végén sózom, hogy piruljon, ne párolódjon.
A húst kiemelem, minimum 15 percig pihentetem, a szószt visszaöntöm a serpenyőbe, egyet forralok rajta és a vaj-liszt keverékkel besűrítem, majd a hússal és a pirított laskagombával és kenyérrel tálalom.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése