2014. december 26., péntek

Szójás sertésfalatkák, laskagomba tempurával és újhagymával 9/2.

Nem tűntem el, csak a karácsonyi előkészületek idén lassabban haladtak, mint eddig, mert a csodás kistündérünk ugyan sokszor eljátszott mellettem a konyhában, de azért volt, hogy elfogyott a türelme és a nadrágomba csimpaszkodva jelezte, hogy "Anyu, most már aztán játsszál velem is, ne csak a pulton molyolj, én azt nem látom!", ilyenkor pedig persze, hogy meglágyul a szívem, és ott hagytam csapot-papot. Az ételek készültek sorjában, amíg ő aludt, vagy hagyott dolgozni, csak a géphez már végképp nem jutottam el, hogy fel is töltsem őket, na de majd most.
A Mautner kontra Széll sorozatot folytatva elkészítettem Széll Tamás karajos raceptjét vacsorára. 
Nagyon pikáns volt, én kicsit kevesebb chilit tettem volna bele, de ezen a héten is mindkét étel nagyon ízlett, de mivel muszáj volt dönteni, azért Mautner Zsófi étele tetszett jobban, így az állás az ő javára 6-3.

Hozzávalók 2 fő részére:
25 dkg sertéskaraj egyben
0,7 dl olaj
1,25 dl szójaszósz
0,25 dl víz
3 ek. méz
1 lime leve és héja
gyömbér (kb. 5 cm)
1 gerezd fokhagyma
kevés chilipaprika
1 ek. ecet
3 szál újhagyma karikákra vágva
fél kígyóuborka
fél kis fej lilahagyma
10 dkg laskagomba
só, bors


A karajt egészben sütöm meg, előtte, levágok róla minden ínt és zsíros részt. egy forró serpenyőben kevés olajon körbepirítom minden oldalán, közben sózom és borsozom, majd egy sütőpapír közepébe teszem. Beecsetelem egy kevés mézzel, rácsurgatok egy kevés szójaszószt és ráreszelek egy kevés limehéjat. A sütőpapírba becsomagolom és 160°-on 30 percig sütöm.
A gombáról levágom a szárát, óvatosan megmosom, és leitatom róla a vizet. Sózom, majd félreteszem a sütésig, ezt készítem el utoljára. Abban a serpenyőben amiben a húst készítettem megkaramellizálom a maradék mézet, ha kezd színt kapni, hozzáadom a nagyobb darabokra vágott újhagymát, majd pár perc múlva 2 ek. vízzel megállítom a főzést, hogy ne égjenek meg és leveszem a tűzről. Hozzáadom a felszeletelt gyömbért, a chilit, a vékonyra vágott lilahagymát, az aprított fokhagymát és a maradék szójaszószt, a lime levét és héját, illetve pár csepp ecetet, valamint a hámozott, vékony csíkokra vágott kígyóuborkát. Az így kapott mártogatóst mély tányérba szedem. 
A húst, ha kész, 5-10 percig pihenni hagyom, és csak ezután szeletelem, hogy a szaftja benne maradjon; nagyon éles késsel, lehelet vékony szeleteket vágok belőle. 
A gombához elkészítem a tempuratésztát, melyhez lényeg, hogy a hozzávalók hidegek legyenek. Egy tojást felverek, hozzáadom a jeges vizet és a hideg lisztet, de nem kell teljesen kidolgozni. A gombát lisztbe és a tésztába mártom, majd forró olajban kisütöm.
Tálaláskor a hússzeleteket a mártogatósba teszem, majd ráteszem a gombát is és azonnal fogyasztom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése