2015. február 8., vasárnap

Narancsos-olajbogyós csirkecomb 14/2.

Vasárnapi ebéd gyanánt Mautner Zsófi csirkecombjait készítettem el. Annak ellenére, hogy egyikünk sem rajong a csirkecombért, ez igazán finom volt.
E két recept közül, ez nyert, így az állás jelenleg Mautner-Széll, 10-6.

Hozzávalók 2 fő részére:
2 csirke felsőcomb
2 csirke alsócomb
2 narancs
2 gerezd fokhagyma
kevés chilipehely
1 cm friss gyömbér
0,2 dl olívaolaj
fél ek. méz
fél csokor petrezselyem
3 dkg vaj
1 fej vöröshagyma
5 dkg fekete olajbogyó
3-4 szál újhagyma
só, bors



Egy narancsot kifilézek, néhány filét félreteszek a tálaláshoz, a többit egy edénybe teszem. Hozzáfacsarom egy fél narancs levét, hozzáadom a fokhagymát, az olívaolajat, a chilit, a gyömbért, a mézet és a petrezselyem felét. Egy botmixerrel pürésítem. A combokat sózom és egy hűtőtasakba teszem őket, leöntöm a páccal és minimum fél órát a hűtőben pihentetem. 
Ez idő alatt egy serpenyőben megolvasztom a vajat, hozzáadok egy nagyon kevés olívaolajat, majd beleteszem a vékony félkarikákra vágott hagymát és lassú tűzön karamellizálom. 
190°-ra előmelegítem a sütőt. Egy hőálló tálat kiolajozok, beleteszem a combokat, ráöntöm a pácot, mellé teszem a hagymát, borsozom és a másik fél narancsot héjastól felkarikázom és ezeket is mellé teszem, majd 45 perc alatt pirosra sütöm.
Tálaláskor megszórom a felkarikázott újhagymával, az olajbogyóval, aprított petrezselyemmel és a narancsfilével. Sütőtökpürét ajánlanak hozzá, de én krumplipürével készítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése