2015. február 20., péntek

Töltött háromszögek

Néhány héttel ezelőtt bablevest készítettem, mely után nem igazán lehet nagy főételt enni, biztosan van, aki tud, de mi nem. :) Elkészítettem ezeket a töltött háromszögeket, de ez se ment le a leves után, csak később, kvázi uzsonnaként. Én csak fél adagot készítettem, de ez is bőven elég volt kettőnknek, rengeteg maradt belőle.


Hozzávalók:
40 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
fél ek. cukor
2,5 dl tej
fél ek. só
1 dl olaj
töltelékhez:
15 dkg sonka
1 lilahagyma
fél kukoricakonzerv
15 dkg reszelt sajt
1 gerezd fokhagyma
fél pohár (nagy) tejföl
kevés bacon kockákra vágva
tetejére:
1 ek. tejföl
1 tojássárgája
szezámmag
 

Fél dl langyos tejben egy csipet cukorral felfuttatom az élesztőt, majd a többi hozzávalóval elkeverem és bedagasztom. Konyharuhával letakarva 40 percig pihentetem, amíg a duplájára kel. Vékonyra kinyújtom a tésztát, majd megkenem a zúzott fokhagymás tejföllel, megszórom a hozzávalókkal, majd szorosan feltekerem és éles késsel háromszögekre vágom.Megkenem a tetejüket a tejföl és tojás keverékével, megszórom szezámmaggal és 180 °-on 15-20 percig sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése