2015. március 6., péntek

Zellerkrémleves márványsajttal és karamellizált almával

A héten készítettem egy mindent bele salátát, melyhez túl nagy zellert vetem. Kezdek egész jó lenni abban, hogy ha marad valami alapanyag, abból kreáljak valamit magamtól.Emlékeztem, hogy egyszer olvastam valahol egy zellerkrémleves receptet, így megkerestem, átalakítottam és ezt főztem ebédre.

Hozzávalók:
40 dkg zeller
1 burgonya
1 dl fehérbor
6 dl alaplé
1 dl tejszín
2 hagyma
2 ek. olaj
só, bors
1 ek. vaj
2 ek. cukor
1 alma vagy körte
10 dkg márványsajt

A hagymát felaprítom és az olajon megfonnyasztom. Egyből sózom, hogy levet engedjen és így könnyebben párolódjon. Felkockázom a zellert és a burgonyát és a hagymához adom. Felöntöm a borral és megvárom, míg erős lángon ez elfő. Ekkor hozzáadom az alaplevet, sózom, borsozom és 15 perc alatt puhára főzöm a zöldségeket. Botmixerrel pürésítem, hozzákeverem a tejszínt és egyet forralok rajta.
A vajat megolvasztom, majd a cukorral együtt karamellt készítek. Az almát meghámozom és felcikkezem, majd a karamellbe forgatom. A levest a karamellizált almával és a felkockázott márványsajttal tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése