2015. július 20., hétfő

Barnított vajas palacsinta sült körte krémmel és vaníliás porcukorral 23/1.

Bocsánat, mondtam, hogy nem lesz gyors a visszatérés, de íme az első recept. Most viszont igyekszem belehúzni, mert az éppen aktuális receptekhez most vannak friss alapanyagok, így hamar utol kéne érnem magam, remélem sikerül :)


Ugyan desszertnek szánta a készítő, de nekünk ez egy nagyböjti, pénteki ebédnek bőven elegendő volt, én mindössze két darabot tudtam megenni belőle, úgy eltelített, és nagyon finom is volt :) A tészta ne ijedjetek meg ha nagyon hígnak tűnik, én egy órát pihentettem, de ennek nem szabad sűrűbbnek lennie, így is nagyon tömény :) A porcukorból pedig biztos, hogy maradni fog, de bármilyen sütemény megszórására is nagyon finom.

Hozzávalók kb. 10 db palacsintához:
15 dkg vaj
4 tojás
2 dkg cukor
15 dkg liszt
2 dl tej
2 dl ásványvíz
egy nagy csipet só
sült körte krémhez:
4 db körte
4 ek. akácméz
2-3 dl fűszeres fehérbor
vaníliás porcukorral:
1 vanília rúd
10 dkg porcukor


A vaníliás porcukort már több nappal előbb érdemes elkészíteni, hogy jól átvegye a cukor a vanília ízét. Ehhez kikaparom a magokat és egy kevés porcukorral egy kis mozsárban vagy szitán eldolgozom és a többi cukorhoz keverem, majd jól záródó üvegbe teszem és állni hagyom akár egy hétig is, tálalás előtt átszitálom.
A körtéket megmosom, szárazra törlöm, majd 160°-os sütőben 1 órán keresztül sütöm, amíg kívül ráncos lesz, belül viszont lágy. Ha langyosra hűlt, meghámozom, majd levágom a gyümölcshúst a magházról és felaprítom. Karamellizálom a mézet, felöntöm a borral, amit a felére forralok, hozzáadom a körtehúst és villával összetörve kb. 10 perc alatt kenhető sűrűségűre főzöm.
A barnított vajat úgy készítem, hogy addig olvasztom a vajat, amíg megcsap egy pirított diós illat és vaj bebarnul, majd egy kicsit félreteszem hűlni. A tojásokat kikeverem a cukorral, a sóval és a liszttel teljesen csomómentesre, majd hozzáadom apránként a tejet és a szódát, végül pedig a barnított vajat és közben folyamatosan keverem. Sütés előtt minimum 20 percet pihentetem. Zsiradék hozzáadása nem szükséges a sütéshez. A palacsintákat kisütöm, megkenem a körtekrémmel, feltekerem és megszórom a vaníliás porcukorral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése