2015. július 28., kedd

Egészben grillezett kacsa szójás-gyömbéres tavaszi zöldségekkel és fonnyasztott salátával 25/1.


Bocsánat, de egy kicsit lemaradtam. Múlt héten spenótszedésben, -tisztításban és főzésben volt részem, ami egy egész délutánt igénybe vett, viszont meglett az eredménye: 2 kg fagyasztott parajkrém készült belőle, amiből ma meg is csináltam az első adagot, és nagyon finom lett, egészen ás mint a bolti spenót. Sütőben sült bundás kenyeret csináltam mellé, amit már jó párszor kipróbáltam, nagyon finom és nincs utána olajszag az egész lakásban. :)
A másik nagy projektem a múlt héten 15 kg sárgabarack befőzése volt. Tavaly sok lekvárreceptet osztottam meg veletek, ez idén sem fog elmaradni. Ami idén "extra" lekvár egyenlőre az a vaníliás-rozmaringos sárgabarack lekvár és a levendulás sárgabarack lekvár, meg fogom nektek mutatni, ígérem.

Na de jöjjön az újabb sorozatbeli recept. Újra egy egészben sült kacsa. A családot hívtam vendégül erre az ételre, ízlett mindenkinek. Na de hogy ki nyerte ezt a hetet? Az majd kiderül :)

Hozzávalók:
1 egész kacsa
10 retek
5-6 újhagyma zöldje
1 répa
1 cukkini
6-8 csiperke gomba
fél szárzeller
1 lilahagyma
3-4 gerezd fokhagyma
3 cm friss gyömbér
1 fej saláta 
7-8 ek. olívaolaj
fél dl szójaszósz
2 ek. pirított szezámmag
3 ek. pirított, sós kesudió
 

A kacsát langyos vízzel átöblítem, majd alaposan besózom kívül és belül. Egy tepsibe rácsot helyezek, majd a kacsát 1-1,5 óra alatt 220-230°-on megsütöm, de közben félidőben megforgatom, hogy egyenletesen piruljon.
A zöldségeket megtisztítom, a retket félbe, a hagymát, a szárzellert, a cukkinit ujjnyi darabokra, a lilahagymát és a gombát cikkekre, a répát szeletekre vágom. A gyömbért gyufaszál vastagságú csíkokra, a fokhagymát vékony karikákra vágom, míg a salátát leveleire szedem.
Egy mély serpenyőbe olajat öntök, majd erős tűzön elkezdem pirítani a zöldségeket: először a répát, a szárzellert, a retket, majd pár perc múlva a többit is. Amikor már pirulnak, akkor hozzáadom a gyömbért, a fokhagymát és egy kevés szójaszószt, majd pár percig párolom őket, utoljára hozzáadom az újhagyma zöldjét. A salátát már csak akkor adom hozzá,a mikor levettem a tűzről, ez a hőtől kellően összeesik majd. Meghintem az egészet pirított szezámmaggal és kesudióval és a sült kacsa mellé tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése