2015. október 3., szombat

Tavaszi, zöldséges nyúlragu parmezános zabkásával 30/1.

Soha életemben nem akartam enni nyulat elvből, nem hogy készíteni, de a Lidl receptsorozatnak köszönhetően most muszáj volt, viszont nem bántam meg. Nem esett jól a boltban betenni a kosaramba és itthon péntek este lefejtegetni a nyulat a csontról, de amikor elkészítettem és megkóstoltuk, akkor kellemesen csalódtam. A hús íze a csirkéhez hasonlít az ismertebb húsok közül, nagyon omlós, tényleg hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem ízlett. Persze nem fogom rendszeresíteni az étlapomon, mert a nyuszik had ugráljanak a mezőn, de egyszer kipróbálni finom volt.

Hozzávalók:
1 nyúl
3 gerezd fokhagyma
2 sárgarépa
1 fehérrépa
1 póréhagyma
3-4 szál újhagyma
5-6 retek
2 burgonya
2 dl fehérbor
1 l alaplé
1 citrom
1 ek. mustár
6 dkg vaj
3-4 ek. olívaolaj
1 dl tejföl
3-4 ek. liszt
2 babérlevél
2 köteg petrezselyem
só, cukor
parmezános zabkásához:
4 dl tej
4 dl tejszín
10 dkg zabpehely
1 gerezd fokhagyma
3 dkg parmezán
3 dkg vaj
1 köteg petrezselyem
só 


A nyulat kifilézzük, ehhez segítségül nézzétek meg a videót, leírni nem lehet olyan jól, mint ahogyan a videón látjátok. Minden húsrészt sózok és kicsit pihentetem őket. A gerinc-hasaaljába egy póréhagymát teszek, majd feltekerem és szorosan összekötözöm. Minden testrészt liszteb forgatok és kevés vaj, illetve olaj keverékén elősütöm őket, majd tányérra szedem. A lábosban megpirítom a nagyobb darabokra vágott sárgarépát, fehérrépát, póréhagymát, újhagymát, cikkekre vágott retket, burgonyát, karikázott fokhagymát. Sózom, hozzáadom a babérleveleket, meghintem cukorral és karamellizálom az egészet. Hozzáadom a mustárt, felöntöm a borral és sűrűre visszaforralom. Visszateszem bele a nyúldarabokat és a csontvázat is (ezt majd a végén kidobom, de jó ízt ad az ételnek), majd annyi alaplével öntöm fel, ami ellepi és közepes lángon 40-50 perc alatt puhára párolom. 
A tejet és a tejszínt összekeverem, belereszelem a fokhagymát, sózom, felforralom, majd hozzáadom a zabpelyhet és folyamatosan kevergetve 10-15 perc alatt puhára főzöm. Néhány percig pihentetem, hozzáadom a vajat és a parmezánt, majd frissen vágott petrezselymet adok hozzá. 
1-2 ek. liszttel elkeverem a tejfölt és behabarom vele a ragut, adok hozzá reszelt citromhéjat és citromlevet, majd meghintem petrezselyemmel.
Egy mélytányérba kanalazok a zabkásából, erre jön a nyúlragu és már fogyasztjuk is. Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése