2015. november 5., csütörtök

Lisztmentes máktorta karamellizált fügével

Soha életemben nem ettem még friss fügét, de Havas Dóra lisztmentes máktortája miatt ezt is vettem, így íme a következő streetkitchen recept. Viszont most döbbentem csak rá, hogy én fordítva helyeztem el a fügéket, ahogyan az eredeti recept szerint lenne, sokkal szebb, na de majd legközelebb.

Hozzávalók:
5 tojás
15 dkg porcukor
1 dl olaj
15 dkg darált mák
1 narancs, 1 lime és 1 citrom reszelt héja
40 dkg natúr krémsajt
karamellizált fügéhez:
2 ek. méz
2 ek. brandy
5-6 szem friss füge


A tojások sárgáját és a porcukrot fehéredésig keverem, hozzáadom az olajat, a mákot, a sót és a citrusok reszelt héját. A fehérjéket kemény habbá verem, és először csak az egyharmadát adom a tésztához, amit határozott mozdulatokkal keverek a krémbe, majd a többit már óvatosan. Tapadásmentes tortaformába öntöm a tésztát, majd 170°-on 25 percig sütöm, és kivéve a sütőből, teljesen lehűtöm.
A fügéket félbevágom, majd egy serpenyőben megolvasztom a mézet, felöntöm a brandyvel és összeforralom. Beleteszem a fügéket a vágott oldalukkal lefelé és 2-3 percig karamellizálom. A fügéket kiszedem, majd a serpenyőben maradt karamellt kikeverem a sajtkrémmel és a tortára kenem, és ráhelyezem a fügéket.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése