2016. június 16., csütörtök

Lazacfilé narancsos vajmártásban, sütőben sült édesburgonyával 61/1.

Különleges vacsoraként készítettem el ezt a fogást. Ilyenkor nem együtt szoktunk kislányunkkal enni, mert neki azért ilyet nem adunk, és így van egy pici nyugodt időnk beszélgetni egymással, de természetesen a bababeszéd mellett is imádok vacsorázni. :) A köretet viszont aközben készítettem, hogy Emma vacsorájához asszisztáltam, így sajnos egy picit többet pirult, mint amennyit kellett volna, de azért így is finom volt.


Hozzávalók:
2 nagyobb édesburgonya
0,5 dl olívaolaj
só, bors
4 lazacfilé
2 ek. olívaolaj
4 narancs leve
8 dkg vaj 
só, bors
ravigoté mártáshoz:
2 ek. fehérborecet
1 kk. mustár
1 dl olívaolaj
1 fej lila hagyma
4 csemegeuborka kockázva
1 főtt tojás finomra aprítva
1-1 csokor petrezselyem és snidling finomra aprítva


A sütőt előmelegítem 200°-ra, az édesburgonyát vékony szeletekre vágom, majd olívaolajjal megkent tepsire helyezem, sózom, borsozom és 30 perc alatt (szerintem kb. 20 is elég légkeveréses sütőnél) aranyszínűre sütöm. A ravigoté szószhoz simára keverem a fehérborecetet a sóval, mustárral és az olívaolajjal, majd hozzáadom a többi finomra aprított hozzávalót. 
Kifacsarom a narancsokat, 4 dl narancslére lesz szükség. A filéket szárazra törlöm, sózom, borsozom. Olajat hevítek egy serpenyőben és a lazacok bőrös oldalát erős tűzön megpirítom. Ráöntöm a narancslevet és kb. 8 percig erős lángon főzöm. Amikor a narancslé nagy része elpárolgott, az edényt leveszem a tűzről, belekockázom a jéghideg vajat és besűrítem vele a mártást. Az édesburgonyával tálalom és rákanalazom a ravigoté mártást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése