2016. október 18., kedd

Sült túrótorta

Hugicám minden évben szinte ugyanolyan tortát kér: valamilyen gyümölcsös túrós legyen, ha lehet - hangzik tőle. Na de én, a sütni-főzni imádó nővére nem tehetem meg, hogy minden évben ugyanolyat kapjon, így idén újra nekiálltam keresni és így találtam meg ezt a receptet, amit mindenkinek csak ajánlani tudok. Gyors, ami két kis gyerek mellett fontos szempont volt nekem és Emma is be tudott segíteni, ami szintén fontos volt nekem :)

Hozzávalók egy 20 cm-es formához:
12,5 dkg liszt
5 dkg vaj
5 dkg cukor
1 tojás
töltelékhez:
50 dkg túró
10 dkg puha vaj
10 dkg cukor
5 dkg keményítő
4 tojás
1 rúd vanília
1 citrom héja
tetejére:
friss vagy fagyasztott gyümölcsök és tortazselé

A tészta hozzávalóit összekeverem, fóliába csomagolom és egy órára hűtőbe teszem. A töltelék hozzávalóit robotgéppel kikeverem. A tortaformát kibélelem sütőpapírral, belenyomkodom a tésztát és rászedem a túrókrémet. 160°-ra előmelegített sütőben 1 óráig sütöm.
Formában hagyom kihűlni, körbevágom, kiveszem, a tetejére pakolom a gyümölcsöket és leöntöm a tortazselével (amit a zacskón elkészített módon készítek el).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése