2016. november 8., kedd

Creme Brulee narancslikőrös karamellel és fagyival 87/1.

Ez a két fogás igazi francia ínyencség. Sajnos megint olyan ételekről van szó, amiket nehéz lesz összehasonlítani, ez a rossz része a dolognak, viszont mivel vendégváró ötlet és desszert, így egy alkalommal el tudtam készíteni. Mivel a vacsorán két kismama is volt a társaságban, nem kérdés, hogy melyik fogás nyert, de azért várjuk ki a végét :) Viszont ugyanezen oknál fogva én a narancslikőrt kihagytam, és fél adagot készítettem csak, de az is bőven elegendő volt 4 embernek.

Hozzávalók:
2 dl tej
4,5 dl főzőtejszín 
9 dkg cukor - masszába
4-5 ek. cukor - karamellizálom
csipetnyi só
8 tojássárgája
15 dkg cukor - ezt kellene megpörkölni
0,4 dl narancslikőr
2,5 dl narancslé 
2 narancs
4 gombóc creme brulee fagylalt


Felforralok egy fazék vizet. Elkeverem a tejet, a tejszínt, a cukrot a sót és a tojások sárgáját (nem szabad felhabosítani a cukrot), majd ha a cukor teljesen feloldódott, akkor átszűröm az egészet. Egy tepsibe teszek 4 porcelánformát, melyeket megtöltök a masszával, és a tepsibe forró vizet töltök addig, amíg a kis tálkákban a krém van. 140°-os sütőben 35-45 percig sütöm, míg ruganyos állagú, de a tetejét megfogva már nem ragad.Azonnal kiveszem a vízfürdőből ha kész és hűtőbe teszem.
A cukrot karamellizálom, ráöntöm a narancslikőrt, néhány másodpercig sűrítem, majd hozzáadom a narancslevet és pár percig forralom, hogy elolvadjon az összes karamell. Hideg vízbe állítva lehűtöm, majd hozzáadom a kockázott narancsot.
A krém tetején elosztom a cukrot és konyhai lángszóróval rákaramellizálom (ezt én eszköz híján kihagytam :) Rákanalazom a narancsos karamellt és a fagyit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése