2016. november 9., szerda

Francia sajttál karamellizált hagymacsatnival 87/2.

Íme a második francia fogás. A sajttálhoz a sajtokat természetesen nem én készítettem, viszont megtanultam a videóból, hogy milyen egy jó sajttál:
4-5 féle sajtból áll, melyek eltérnek egymástól ízben és textúrában egyaránt. Egy érett, kemény sajt, egy kecske vagy juh sajt, egy lágyabb camembert sajt, és egy kék sajt legyen rajta. A sajtokat mindig egészben illik a tálra tenni, vágott felükkel befelé. A lágy ízektől haladjunk a markánsabbak felé a kóstolás folyamán.

Isteni finom volt a csatni, mely igazából maga a recept, de ebből is csak fél adagot készítettem, viszont szerintem több is elfogyott volna, nagyon ízlett mindenkinek. De a kismamák győztek... így a desszert nyert és az állás 45-34.

Hozzávalók:
1 kg vöröshagyma vékonyra szeletelve
1 ek. olívaolaj
1 ek. só
20 dkg nádcukor
fél kk. cayenne bors
35 dkg alma
2 dl balzsamecet
1 dl fehérborecet
1 babérlevél
1 tk. bors
1 tk. koriandermag


A vékonyra szeletelt hagymát egy lábosban olívaolajon üvegesre dinsztelem és sózom. Amikor már majdnem megpuhult és összeesett hozzáadom a cukrot és a cayenne borsot és kb. 15 percig karamellizálom. Hozzáadom a maghámozott, felkockázott almát, valamit a kétféle ecetet és a fűszereket. Felforralom és kb. 45 percig főzöm, amíg elpárolog róla a folyadék és sűrűre, sziruposra sűrűsödik. A fűszereket eltávolítom és a csatnit sterilizált üvegekbe töltöm, ideális esetben 2-3 hétig érlelem, zárt, sötét helyen 6 hónapig is eláll.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése