2017. december 18., hétfő

Mézes krémes ünnepi torta #beautifullynormal

Eltelt egy hét, ami azt jelenti, hogy én újra elkészítettem egy Lidl által szponzorált receptet. Ez jó gyakorlás volt a jövő heti ünnepi vacsorára, mert akkor is szeretnék egy tortát készíteni, ami idén azt hiszem talán ez lesz. Egy dolgot bánok, hogy Mautner Zsófival ellentétben én nem tudtam csipkebogyóval és egyéb erdei növénnyel díszíteni az ünnepi desszertemet, így maradtak a dekorcukorkák, de szerintem ezzel is elegáns lett.
Köszönöm még egyszer a lehetőséget a Lidl-nek és ezennel üzenem minden Hölgytársamnak, különösen az Édesanyáknak, hogyha valami nem pont úgy sikerül, mint ahogyan az a nagy könyvben meg van írva, vagy ahogyan elképzeltétek, ne essetek kétségbe, gondoljátok át, improvizáljatok, és legfőképpen ne feledjétek: a karácsony úgy szép, ahogy van, a lényeg a család és a szeretet.

Hozzávalók:
22,5 dkg liszt
1 tk szódabikarbóna
1 tk sütőpor
1 kk só
1 ek mézeskalács fűszerkeverék
12,5 dkg méz
2 kisebb tojás
1,2 dl olaj
12,5 dkg nádcukor
0,5 dl rum - én ezt a gyerekek miatt elhagytam
20 dkg sárgabarack- vagy ribizlilekvár
5 dl tej
5 dkg búzadara
1 vaníliarúd kikapart magja
7,5 dkg cukor
10 dkg vaj
25+25 dkg mascarpone
5 dkg porcukor

Elkészítési idő: 70 perc
Sütési hőfok: 170°


 
Először a tésztát keverem ki. Összekeverem egy tálban a lisztet, a szódabikarbónát, valamint a sütőport, a sót és a mézeskalácsfűszert. A tejet egy lábosban összemelegítem a mézzel, amíg az teljesen elolvad benne, majd kicsit félre teszem hűlni. Eközben a lisztes keverék közepébe töröm a két tojást, beleöntöm az olajat, a nádcukrot és végül a mézes-tejet, majd jól elkeverem. Egy sütőpapírral bélelt tortaformába teszem, 40-50 percig sütöm (sütőtől függ), majd teljesen kihűtöm.
A tejet forráspontig melegítem, majd hozzáadom a darát és alacsony hőfokon addig főzöm, amíg besűrűsödik. Ekkor hozzáadom a vanília magjait és a cukrot, majd a tortalappal együtt ezt is félre teszem hűlni (én kitettem mindkettőt a balkon asztalra, és elég hamar le is hűltek). Amikor a krém nagyjából kihűlt, hozzáadom a vajat és a mascarponét.
Amikor a torta teljesen kihűlt, a lapot háromba vágom, megkenem baracklekvárral, majd mehet rá a krém fele, a másik lap, melyre megint lekvár és a krém másik fele jön és  végül a teteje, amit a porcukorral elkevert mascarponéval kenek meg, akárcsak a torta oldalát. Termésekkel vagy dekor cukorkákkal díszíthetjük. Néhány órát, vagy akár egy éjszakát is állni hagyjuk, hogy össze érjenek az ízek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése