2018. január 28., vasárnap

Narancsos tiramisu

Hétvégén vendégeink voltak, ahol fel volt adva lecke, ugyanis a házaspár női tagja több mindenre is érzékeny, de én ettől nem rettentem meg. Szerettem volna már régóta elkészíteni ezt a narancsos tiramisu receptet, ami a Lidl oldaláról származik, gondoltam itt a remek alkalom, de kicsit alakítanom kellett rajta: porcukor helyett eritritet használtam, és mivel a babapiskóta gluténtartalmú én a műveletet egy gluténmentes babapiskóta sütéssel kezdtem.


Babapiskóta
Hozzávalók:
3 tojás
12 ek. rizsliszt
7 ek. eritrit
1 tk. vanília aroma
1 tk. sütőpor

Elkészítési idő 25 perc
Sütési hőfok: 180°

A tojások fehérjét kemény habbá verem, majd hozzáadom az eritritet és a vaníliát amivel tovább verem. Jönnek bele egyenként a tojások sárgái, amit még szintén habverővel keverek bele a masszába, és végül a sütőporos lisztet már csak fakanállal, vagy keverőlapáttal óvatosan beleforgatom, hogy a hab ne törjön meg.
Sütőpapírral bélelt tepsire habzsákból rudakat nyomok, vagy kanállal "szaggatom". Az eredeti recept szerint ebből 30 db kijön, nekem csak fele ennyi sikerült bár tény, hogy ezek kissé nagyobb darabok lettek, de utána úgyis tördelnem kellett így teljesen mindegy volt. Előmelegített sütőben 15 percig sütöm.


Tiramisu
Hozzávalók:
3 narancs
6 dkg porcukor (nálam eritrit)
2 tojás 
25 dkg mascarpone
1 cs. babapiskóta (nálam a fentiekben leírt)
tetejére pirított mandula vagy dió

Elkészítési idő: 30 perc


A narancsokat alaposan megmosom, majd zöldséghámozóval vékonyan lehúzom a héjukat, és ezt apró kockákra vágom. Az eritrit felét, a narancsok kifacsart levét és 1 dl vizet felforralok és sziruppá főzöm, majd belekeverem a felaprított narancshéjat is.
A tojások sárgáját habosra keverem az eritrit másik felével, hozzáadok 2 ek. narancsszirupot, majd vízgőz fölött besűrítem. Amikor kész leveszem a tűzről és óvatosan elkeverem a szobahőmérsékletű mascarponéval, valamint a tojások felvert fehérjével (én ezutóbbit kihagytam).
Egyszemélyes tálkák, fagyikelyhek aljába tördelek egy réteg piskótát, amit meglocsolok a narancssziruppal, jön rá egy adag krém, majd megint piskóta, amit meglocsolok és még egy réteg krém, végül a tetejét megszórom kevés narancshéjjal és pirított mandulával vagy dióval és legalább 4 órára a hűtőbe teszem, hogy összeérjen a desszert.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése