2018. február 12., hétfő

Kakaós csiga

Limarától már háromszor is elkészítettem a sós kiflit, nagyon szereti az egész család. Kipróbáltam a kakaós csigát is, ami szintén nagy sikert aratott, és még 2 nap múlva is finom volt, persze nem annyira, mint amikor frissen kijött a sütőből. Elhintettem Drága Férjemnek, hogy olyan jó lenne megkapni ezt a szakácskönyvet valamilyen alkalomra... és a hét elején meg is kaptam. :)

Hozzávalók 18 db csigához:
2,5 dl langyos tej
6 dkg cukor
2,5 dkg élesztő
50 dkg liszt
csipetnyi só
1 egész tojás
1 tojássárgája
8 dkg olvasztott vaj
töltelék:
7 dkg olvasztott vaj
10 dkg porcukor
7 dkg kakakó
tetejére:
1 dl tej
1 tk. vaníliakivonat

Elkészítési idő: 2 óra
Sütési hőfok: 180°


Fél dl langyos tejben feloldok 1 tk. cukrot, majd belemorzsolom az élesztőt és felfuttatom. Egy tálba szitálom a lisztet,összekeverem a sóval és a maradék cukorral, majd a közepébe mélyedést csinálok és ide öntöm a tojást és a tojássárgáját, a maradék tejet és a felfuttatott élesztőt, majd jól kidagasztom a tésztát. A dagasztás második felében, adagonként adom hozzá az olvasztott vajat úgy, hogy mindig megvárom, amíg teljesen felveszi a tészta az előző adagot. Meleg helyen, letakarva 45 percig kelesztem. 
A tésztát ekkor óvatosan lisztezett felületre borítom és nagyjából 3 mm vastag téglalapot nyújtok belőle. Megkenem az olvasztott vajjal és megszórom kakaóval és porcukorral. Amennyiben nem szeretném hogy szóródjon a töltelék, úgy összeforralhatom az összetevőket és ezt kenem a tésztára. Feltekerem és nagyjából 2 cm széles karikákat vágok belőle. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezem őket egymástól minimum 5 cm-re, majd letakarva további 30 percet kelesztem. 18-20 perc alatt szép barnára sütöm őket, majd megkenem a felmelegített vaníliás tejjel és további 5 percig sütöm.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése